۲۰ درصد اعتبارات برای کانون های مساجد هزینه شده است
۲۰ درصد اعتبارات براي کانون هاي مساجد هزينه شده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

۲۰ درصد اعتبارات برای کانون های مساجد هزینه شده است

فلاح کانون هاي مساجد را بازوي توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان دانست و گفت: 20 درصد اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي در تبصره 14 و 17 براي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد هزينه شده است.
شناسه خبر : 50683 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان سمنان؛ « فرشید فلاح لاله زاری » در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به مناسبت روز جهانی مسجد با اشاره به فعالیت های مختلف فرهنگی در مساجد بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مهم در مساجد  با محوریت اجرا فعالیت های فرهنگی و هنری می باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: در دو سال گذشته 20 درصد اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون های فرهنگی هنری مساجد اختصاص یافته است که  فعالیت های ارزشمندی در حوزه مسجد به ثبت رسیده است.

 

وی اجرای طرح های قرآنی در کانون های مساجد را مطلوب اریابی کرد و گفت: اجرای طرح« هر مادر ایرانی،یک مربی قرآنی» ،« مسجد پایگاه قرآنی» و «مسابقات قرآنی بچه های مسجد» از مهترین طرح های قرآنی کانون های مساجد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده است.

 

فلاح با بیان اینکه کانون های مساجد محور فعالیت های اداره کل در روستاها می باشند،تصریح کرد: جشنواره روستایی«به توان مردم» با محوریت اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح روستاها نیز با مشارکت اداره کل فرهنگ و راشاد اسلمی استان و ستاد گکانون های مساجد برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اجرای برنامه های غدیر را یکی از برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان داسنت و افزود: برنامه های مختلف در زمینه سرود، شعر، نمایش و ... در حوزه غدیر در استان اجرا شد که با اعتبار 860 میلیون ریال از کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه حمایت شد.

 

وی تاکید کرد: سعی ما بر اجرای برنامه های مردمی با محوریت کانون های مساجد بوده است و اداره کل ارشاد در حد بضاعت مالی در این زمینه کمک کرده و حمایت نیز خواهد کرد.