تولید 4 اثر سرود با محوریت ایثار و شهادت در استان/برگزاری دوره آموزشی مربیان گروه های سرود در سمنان
توليد 4 اثر سرود با محوريت ايثار و شهادت در استان/برگزاري دوره آموزشي مربيان گروه هاي سرود در سمنان
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان :

تولید 4 اثر سرود با محوریت ایثار و شهادت در استان/برگزاری دوره آموزشی مربیان گروه های سرود در سمنان

حجت الاسلام موسوي سرود را از مهمترين محورهاي فعاليت کانون هاي مساجد دانست و گفت: با همکاري بنياد شهيد و امور ايثارگران 4 اثر در زمينه ايثار و شهادت توسط گروه هاي سرود کانون هاي مساجد توليد خواهد شد.
شناسه خبر : 50684 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان سمنان؛ حجت الاسلام « سید علی موسوی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به مناسبت روز جهانی مسجد به جایگاه مهم مساجد اشاره کرد و افزود: مساجد از ابتدای اسلام محور فعالیت های مختلف دینی، سیاسی، فرهنگی و ... بوده اند و امروز نیز باید در همه زمینه ها فعالیت های خوبی انجام شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به تاسیس کانون های مساجد با هدف جذب کودکان و نوجوان به مساجد، بیان کرد: کلاس های اوقات فراغت در 115 کانون فرهنگی هنری در سطح استان ثبت شده است که کلاس ها در حال برگزاری است و این کلاس ها با محوریت نشاط اجتماعی و جذب کودکلن و نوجوانان به مساجد است.

 

وی سرود را مهمترین فعالیت کانون های مساجد در حوزه هنر دانست و افزود : حمایت از گروه های سرود مورد توجه ستاد کانون های مساجد بوده است و برگزاری دوره آموزشی مربیان گروه های سرود گام بلندی در راستای ارتقاء سطح گروه های سرود بوده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به همکاری ستاد کانون های مساجد با بنیاد شهید و امور ایثار گران استان در حوزه تولید سرود، گفت: 4 اثر سرود با موضوع ایثار و شهادت ، عفاف و حجاب و ... با حمایت بنیاد شهید و ستاد کانون های مساجد استان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تولید خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برنامه های قرآنی را یکی از برنامه هیا مهم کانون های مساجد دانست وو بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» با حضور بیش از 420 شرکت کننده در استان یکی از ویژه برنامه های قرآنی در استان سمنان با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده است.

 

وی کاهش آسیب های اجتماعی را یکی از فعالیت های مورد توجه کانون های مساجد برشمرد و گفت: اجرای طرح های مختلف سفیران اجتماعی، چکامه و ... از مهمترین فعالیت ها در کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت مساجد بوده است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و فعالیت مواکب در کربلای معلا، بیان کرد: 11 کانون فرهنگی هنری مساجد از استان سمنان در مواکب اربیعن حسینی مشارکت خواهد داشت که در سامانه بچه های مساجد نیز به ثبت رسیده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان توزیع گروشت قربانی با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) در استان سمنان را نیز یکی از برنامه های ستاد استان دانست و گفت: در هر مرحله 1200 بسته گوشت قربانی در بین نیازمندان استان سمنان با همکاری کانون های مساجد هر شهرستان توزیع می شود.

 

وی گفت: هیئت های کانونی ویژه کودکان و نوجوانان نیز  برپا شده است که مورد استقبال بچه های مسجد نیز قرار گرفته استو موجب جذب کودکان و نوجوانان به مساجد شده است.