وحدت مهمترین ایده و آرمان دین اسلام است
وحدت مهمترين ايده و آرمان دين اسلام است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان:

وحدت مهمترین ایده و آرمان دین اسلام است

حجت الاسلام موسوي وحدت را مهمترين ايده دين اسلام دانست و گفت: در سايه وحدت ميان مسلمانان مي تواند دين اسلام را حفظ کرد.
شناسه خبر : 51873 تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۸

حجت الاسلام« سید علی موسوی » در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت و تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: تحقق حاکمیت اسلام و پیشتازی حکومت اسلامی با تکیه و تاکید بر وحدت اتفاق خواهد افتاد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران افزود: یکی از مهمترین آموزه های دینی و مسائل اساسی اسلام وحدت است که جامعه اسلامی برای رسیدن به کمال و آرامش و قدرت حاکمیت باید به سمت وحدت گام بردارد.

 

وی راهبرد اساسی انقلاب اسلامی ایران را نیز تاکید بر وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی که توانستند حکومت اسلامی را در ایران راه اندازی کنند بر وحدت بین مسلمانان و تشکیل امت واحده تاکید داشته و وحدت سرلوحه کار خودشان قرار دادند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست این وحدت و خود باوری را در بین مسلمانان جهان نیز ایجاد کند،افزود: پیام امید آفرین وحدت ابتدا توسط امام خمینی(ره) و در ادامه نیز توسط رهبر معظم انقلاب به گوش جهانیان رسید و برخی از مسلمانان از این ایده امید بخش استفاده کرده و در برابر ظلم و ستم ایستادگی کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام برای تضعیف وحدت اسلامی بدنبال اختلاف افکنی در بین جوامع اسلامی می باشند، بیان کرد: دشمن هزاران شبکه ماهواره ای و فضای مجازی برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان جهان ایجاد کرده است که با تلاش جمهوری اسلامی ایران و همه گروه های اسلامی این اقدامات دشمن به جایی نمی رسد.

 

وی همچنین مسجد را یک سنگر مهم در عرصه وحدت اسلامی دانست و افزود: اعضای کانون های مساجد بعنوان خادمین سنگر اسلام این سنگر را زمینه وحدت اسلامی دانسته و حول محور مسجد و ولایت فقیه تلاش خواهند کرد تا به اقتدار دین مبین اسلام در سطح جهان بیش از پیش افزوده شود.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در هفته وحدت بیان کرد: برگزاری جشن های میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق(ع) ،برگزاری مسابقات کتابخوانی،بازخوانی کتاب با موضوع نبوت و با محوریت کتاب دعوت، اجرای میدانی گروه های سرود،اجرای تئاتر توسط گروه های نمایش و ... از مهمترین برنامه های کانون های مساجد در ایام هفته وحدت خواهد بود.