برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش بیشتری شود
براي جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش بيشتري شود
کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا :

برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش بیشتری شود

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به ضرورت حضور نوجوانان و جوانان در مساجد،گفت: براي جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش بيشتري شود و براي اين اقدام بايد هزينه کرد.
شناسه خبر : 51967 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ حجت الاسلام «حبیب الله فرحزاد» در مراسم جشن هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جمعفر صدق(ع) در مسجد النبی(ص) جهادیه سمنان با تبریک این ایام خجسته بیان کرد: ذکر صلوات ذکر جامع و کامل در دین مبین اسلام است که در روایات سفارش زیادی به این ذکر شده است و امام صادق در روایتی فرمودند کسی که یک صلوات بفرستد خداوند هزار صلوات با هزار صف بر فردی که صلوات فرستاده نازل می کند.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا با شاره به اینکه یکی از مهمترین امتیازات پیامبر خدا که  بی بدیل است اولین شخصیت عالم هستی بودن است، افزود:  این شاخصه پیامبر اسلام از ارزش بسیاری برخوردار است و بر اساس روایات محبت پیامبراسلام باعث حرام شدن آتش جهنم می شود.

 

وی تاکید کرد: بزرگترین معجزه پیامبر اسلام قرآن کریم و تربیت شاگردی مانند امیرمومنان علی(ع) بوده است که قرآن ناطق می باشد که شیعیان باید همواره پیرو راستین مکتب امامت و ولایت نبوی باشند.

 

حجت الاسلام فرحزاد گفت: پیامبر اسلام برای اخلاق و مکارم اخلاق مبعوث شده است و حسن خلق و مهربانی شاخصه های مهم پیامبر مهربانی ها می باشد و هر فردی که خوش اخلاق تر باشد به پیامبر و اهل بیت نزدیک تر می باشد.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه  محبت اهل بیت را در دل جوانان و نوجوانان بیش از پیش کنید و برای این امر برنامه ریزی داشته باشید ،تاکید کرد: برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش بیشتری شود و برای این اقدام باید هزینه کرد .

 

وی افزود: برگزاری مسابقه ،اهداء جوایز، اردو و ... برنامه های خوبی برای جذب است که ارکان مساجد در این زمینه باید بیشتر تلاش کنند.

 

حجت الاسلام فرحزاد در پایان گفت: اطعام و نذری در مساجد یک عامل جذب است و در این زمینه نیز در مساجد بیشتر کار شود و خیرین علاوه بر توجه به نذورات در عرصه فرهنگی نیز نذر و وقف داشته باشند.