تقویت کانون های خواهران در دستور کار ستاد کانون های مساجد است
تقويت کانون هاي خواهران در دستور کار ستاد کانون هاي مساجد است
قائم مقام معاونت ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

تقویت کانون های خواهران در دستور کار ستاد کانون های مساجد است

آفتابي گفت: تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ويژه خواهران با هدف تقويت فعاليت هاي فرهنگي حوزه خواهران در دستور کار ستاد کانون هاي مساجد مي باشد.
شناسه خبر : 52893 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ «نجم الدین آفتابی » در نشست با شبکه رابطین کانونی و شهرستانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اهمیت ثبت فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد، بیان کرد: سامانه بچه های مسجد یک ظرفیتی مناسب برای ثبت گزارش ها و فعالیت ها می باشد که مدیران کانون ها باید نسبت به این سامانه تسلط کامل داشته باشند.

 

قائم مقام معاونت ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با با بیان اینکه تاسیس کانون های ویژه خواهران در دستور کار قرار دارد، افزود: نگاه ما در تاسیس این کانون ها حضور بیشتر جریان های مردمی در زمینه تبیین زیست عفیفانه و حجاب و عفاف می باشد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.

 

وی با اشاره به حوادث سال گذشته در حوزه حجاب و عفاف ،گفت: ما باید 1300 یگان عملیاتی در حوزه خواهران در مساجد داشته باشیم و در کنار کانون های عمومی این کانون ها نیز فعالیت های فرهنگی هنری با محوریت خواهران داشته باشند.

 

آفتابی افزود: کانون های خواهران صرفا برای خواهران بوده و تمامی ارکان آن را نیز خواهران تشکیل می دهند و اجرای طرح های زیست عفیفانه و حجاب و عفاف مورد توجه این کانون ها می باشد و به نوعی پشتوانه ای برای کانون های عمومی خواهند بود.

 

قائم مقام معاونت ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: ما در بحث راه اندازی کانون خواهران حمایت می کنیم، وارد سامانه شوند و ثبت نام کنند و به آنها مجوز داده و دوره آموزشی برای مدیران مسئول این کانون ها برگزار خواهد شد و حمایت و پشتیبانی های محتوایی و آموزشی خواهیم داشت تا به صورت کار ویژه و کار معین در حوزه زیست عفیفانه این کانونها فعالیت کنند.

 

وی گفت: اقداماتی که معاونت در سطح ملی و در سطح استان سمنان دنبال می کند، بحث تأسیس پایگاه کانون های فرهنگی و هنری ویژه خواهران در مساجد، تاسیس پایگاه های قرآنی در مساجد، مباحث هویتی و صدور احکام و مجوزهای فیزیکی کانون ها، به روز رسانی اطلاعات کانون ها، رونق بخشیدن به فعالیت های کتابخانه ها و هویت بخشیدن به فعالیت های کتابخوانی، مجوز کتابخانه های مساجد و کارهایی در این زمینه است تا در نهایت بتوانیم از شبکه رابطین به کانون های معین و راهبر برسیم و بتوانیم فعالیت های کانون های مساجد را رونق تازه ای ببخشیم.