بازدید مدیر ستاد کانون های مساجد استان از کتابخانه کانون های شهر سمنان
بازديد مدير ستاد کانون هاي مساجد استان از کتابخانه کانون هاي شهر سمنان
بمناسبت هفته کتاب صورت گرفت؛

بازدید مدیر ستاد کانون های مساجد استان از کتابخانه کانون های شهر سمنان

همزمان با هفته کتاب و کتابخواني،مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان از کتابخانه کانون هاي شهر سمنان بازديد کرد.
شناسه خبر : 52894 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۳

به گزارش روباط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی» با حضور در کانون فرهنگی هنری سید الشهداء (ع) شهر سمنان از کتابخانه این کانون به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بازدید کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در نشست با ارکان مسجد سیدالشهداء سمنان ضمن تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی ،بیان کرد: کتابخانه این کانون یکی از بهترین کتابخانه های کانون های استان می باشد که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

 

 

وی با شاره به وجود کتابهای قدیمی در کتابخانه ،گفت: طرح پالایش کتاب یک زمینه مناسب برای تعویض کتاب های قدیمی و افزودن کتاب ها بروز برای کتابخانه ها می باشد که این کانون در این زمینه برنامه ریزی بهتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به انتخاب شهر سمنان بعنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: این عنوان برای شهر سمنان نشان از فعالیت ها خوب در حوزه کتاب و کتابخوانی در این شهر می باشد که باید این روند ادامه دار باشد و کانون های مساجد نیز باید از ظرفیت این کتابخانه که در مساجد قرار دارد استفاده کنند و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان همچنین در بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری والفجر سمنان گفت: کتابخانه این کانون از قدیمی ترین کتابخانه های استان می باشد که باید الگوی مناسبی برای سایر کانون ها در سطح استان باشد.

 

وی با تقدیر از فعالیت کانون والفجر در طرح پالایش کتاب، گفت: با توجه به اینکه برخی از کتاب های کتابخانه قدیمی شده و قابل استفاده نمی باشد در طرح پالایش کتاب شرایط لازم برای تعویض این کتاب ها فراهم خواهد شد تا کتابخانه کانون نیز بروز رسانی شود.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر ترغیب مردم بویژه کودکان و نوجوانان به سمت کتاب و کتابخوانی گفت: اجرای مسابقات کتابخوانی، برگزاری نشست های مطالعاتی، طرح شنبه های کتاب و ... برنامه های مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه در مسجد المهدی(عج) می باشد.