جوانان و نوجوانان مطالعه اصول دین را در برنامه خود قرار دهند
جوانان و نوجوانان مطالعه اصول دين را در برنامه خود قرار دهند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

جوانان و نوجوانان مطالعه اصول دین را در برنامه خود قرار دهند

حجت الاسلام موسوي با اشاره به اهميت توجه به فرهنگ مطالعه و کتابخواني گفت: نوجوانان و جوانان امروزه علاوه بر مطالعه کتاب هاي درسي مطالعه کتابهاي اصول دين را نيز در برنامه خود قرار دهند.
شناسه خبر : 52960 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ حجت الاسلام« سید علی موسوی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر سمنان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ، بیان کرد:کلمه کتاب در قرآن کریم بارها ذکر شده است و در روایات نیز به اهمیت مطالعه و کتابخوانی سفارش بسیاری شده است و اینکه سوره ای بنام قلم آمده است نشان از اهمیت مطالعه و نوشتن است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: اگر هر فردی که نویسندگی هم می کند متون خود را مطالعه کند  قطعا موفق تر خواهد شد و خواندن و نوشتن همواره در کنار هم بوده است که در این راستا مطالعه اصول دین بسیار مهم است و به نسل جدید خود آموزش دهیم تا در این زمینه مطالعه داشته باشند.

 

وی گفت: مطالعه در زمینه توحید و معاد بویژه در زمینه آینده نگری ابدی است و دین اسلام آینده نگری خوبی داشته است که باید مورد توجه باشد و دشمنان نیز آینده نگری داشته تا دنیا را تسخیر کنند که جامعه ما باید با افزایش دانش و آگاهی خود دسیسه های دشمن را خنثی کنند.

حجت الاسلام موسوی امید به زندگی و تلاش در جامعه را یکی از محوریت های معاد و آینده نگری در دین مبین اسلام دانست و افزود: از مادیات باید برای رسیدن به معنویات استفاده کرد و مطالعه مبانی و اصول دین موجب موفقیت در این زمینه می باشد و می تواند در برابر شبهات و انحرافات نیز موفق باشد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: ایمان و قدرت و خداشناسی موجب پیشرفت می شود و مطالعه در زمینه اصول دین موجب محکم شدن در برابر وسوسه های شیطانی و دشمنان می شود.

 

وی تاکید کرد: جوانان و نوجوانان مطالعه اصول دین را دستور کار قرار دهند و اگر جوان ما در حد خودش اصول دین مطالعه کند قطعا در برابر شبهه افکنی های دشمنان می تواند ایستادگی کند و پاسخگوی شبهات دینی شود.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت:  کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ۸۶ باب کتابخانه دارند که فعالیت های کتابخوانی از جمله طرح شنبه های کتاب ،طرح صدای کتاب، پالایش کتاب، نشست های مطالعاتی، طرح گلگشت، طرح مسیر سعادت و ... از مهمترین برنامه ها در هفته کتاب می باشند.