14 کانون فرهنگی هنری تخصصی ویژه بانوان در استان سمنان تاسیس شد
14 کانون فرهنگي هنري تخصصي ويژه بانوان در استان سمنان تاسيس شد

14 کانون فرهنگی هنری تخصصی ویژه بانوان در استان سمنان تاسیس شد

حجت الاسلام موسوي گفت: استان سمنان نيز همزمان با ساير استان هاي کشور اقدام به تأسيس وراه اندازي کانون هاي ويژه خواهران کرده که 14 کانون در دستور کار قرار گرفته است.
شناسه خبر : 53156 تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان،حجت الاسلام« سید علی موسوی» گفت: تأسیس کانون های ویژه خواهران در مساجد گامی مهم در راستای شعار بازگشت به مسجد بوده وبازگشت به مسجد با ایجاد کانون های ویژه خواهران درمساجد محقق می شود.

وی با بیان اینکه حوزه ی خانواده وبانوان نیاز به تقویت دارد اضافه کرد:  با تأسیس کانون های فرهنگی هنری ویژه خواهران تا حدودی می تواند محقق شود.

حجت الاسلام موسوی با تأکید براینکه ساجد ظرفیت عظیمی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و توجه به خواهران در سطح جامعه دارند، گفت: باید از این ظرفیت در راستای تقویت ابعاد مختلف استفاده کرد.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان با اشاره به تأسیس وراه اندازی کانون فرهنگی هنری تخصصی ویژه بانوان دراین  استان  اظهارداشت: استان سمنان نیز همزمان با سایر استان های کشور اقدام به تأسیس وراه اندازی کانون های ویژه خواهران نموده که 14 کانون در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسجد محل تربیت ودر جامعه ی اسلامی محور تربیت است که برای تقویت این محوریت بهترین مکان مسجد است افزود: امروز نهاد خانواده نیاز به تقویت داردکه بهترین بهترین ومهمترین مکان برای تقویت نهاد خانواده وصل به مسجد است که درهمین راستا در این هفته دوره ی آموزشی سه ساعته مدیران کانون های ویژه خواهران دراستان سمنان برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه  در این دوره آموزشی اهداف وسیاست ها با توجه به اسناد بالادستی وهمچنین موضوع زیست عفیفانه که کار ویژه ی کانون های خواهران است آموزش داده می شود اظهارداشت: تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد طراز اسلامی، تبیین وظایف برنامه ریزان و فعالان حوزه زن و خانواده به منظور پیشرفت در عرصه های (معنویت، فکر، علم، زندگی در سطح فرد و جامعه)،   الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمند سازی مدیران کانون های تخصصی خواهران،   تقویت شبکه های بانوان در بستر کانون های فرهنگی هنری مساجد و ارتقای سطح توانمندی خواهران عضو کانون های مساجد از طریق آموزش علمی، هدفمند و روزآمد از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.