ایجاد کانون های ویژه خواهران درمساجد ظرفیت عظیمی است
ايجاد کانون هاي ويژه خواهران درمساجد ظرفيت عظيمي است
مدیرکل دفتر اجتماعی استاندار سمنان:

ایجاد کانون های ویژه خواهران درمساجد ظرفیت عظیمی است

مرادي تأسيس وراه اندازي کانون هاي فرهنگي هنري ويژه خواهران در مساجد را ايده بسيار خوب دانست وگفت: با استفاده واجراي اين طرح مي توان از ظرفيت بالاي بانوان در مسجد استفاده کرد.
شناسه خبر : 53248 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان؛ «مصطفی مرادی»  با بیان اینکه  در بسیاری از جوامع اسلامی مساجد صرفاً مکانی برای عبادت نیست گفت: مسجد مکان بسیار تأثیرگذاری است که سایر فعالیتها در آن انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه برای اثرگذاری بیشتر باید نظام حکمرانی وسیاست های حاکم برمساجد تغییر کند اظهارداشت: یک مجموعه باید مدیریت مسجد در بعد فرهنگی  را برعهده بگیرد و دیگران با او همکاری کنند.

مرادی با تأکید براینکه این تغیی نگاه بایستی در مساجد اتفاق بیافتد ادامه داد: باید زمینه حضور بیشتر کودکان ونوجوانان با ایجاد جذابیت های متنوع فراهم شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی استاندار سمنان در خصوص اهمیت فعالیت بانوان در مساجد گفت: برای انسجام و نقش آفرینی زنان مؤمن و متعهد مطابق با نیاز جامعه برنامه ریزی کنیم.

وی با عنوان اینکه حضور زنان در مساجد موجب انسجام فعالیت آنان می‌شود و آثار فردی و اجتماعی را به همراه خواهد داشت که در نهایت در راستای تمدن سازی اسلامی نقش تعیین کننده و مؤثری را به همراه خواهد داشت، افزود: از جمله آثاری که می‌توان به آن اشاره کرد، آثار فردی و اجتماعی و خانوداگی وسیاسی و اقتصادی است.

مرادی به ثمرات حضور منسجم بانوان در مسجد اشاره واظهارکرد: ایجاد وحدت و همبستگی، حضور عفیفانه زنان در جامعه، دوستی ها و ارتباطات سالم، یادگیری نحوه استفاده از فرصت ها ، شادی و آرامش روحی جامعه و ایجاد بستری مناسب برای انتقال دانش و علوم و فنون از جمله ثمرات حضور بانوان در مسجد است.