زن در ساخت تمدن می تواند جامعه را متحول کند
زن در ساخت تمدن مي تواند جامعه را متحول کند
معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور:

زن در ساخت تمدن می تواند جامعه را متحول کند

مقدم با بيان اينکه زن در ساخت تمدن مي تواند جامعه را متحول کند گفت: تاثير زن در تمدن اسلامي يک تاثير بسيار بزرگ و غير قابل جايگزين است.
شناسه خبر : 53344 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان؛ مهدی مقدم  در دوره آموزشی کانون های تخصصی ویژه خواهران در سمنان با بیان اینکه نسبت به عنصر زن در جامعه دچار یک غفلت تاریخی و گفتمانی شده ایم  گفت: به طور دقیق از ابتدای اسلام مشخصا جایگاه زن را بدرستی درک نکرده ایم که جایگاه یک زن در جامعه و خانواده چیست.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه در فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به جایگاه زن در جامعه شده است درحالی که افراد مختلف و صاحب‌نظران دیدگاه های مختلفی در زمینه جایگاه زن داشته اند اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه عنصر تاثیرات فرهنگ غرب است که بر اساس نظر شهید مطهری در فرهنگ غرب انسان بودن زن را نپذیرفته اند که این موضوع یکی از خیانت های بزرگ به جامعه زنان شده است.

 

وی  با تأکید براینکه یک زن مسلمان شیعه انقلابی هم شاید واقعیت اصلی زن را نداند و در تعریف شناخت زن دچار یک غفلت تاریخی شده است ادامه داد: قوامیت مرد را به گونه ای تفسیر شده است که قنوت زن را یک چیز دیگر تعریف کرده ایم و فرهنگ غرب و شرق در این راستا هجمه های فراوانی را در این زمینه وارد کرده اند.

مقدم با اشاره به اینکه در قرآن کریم در زمینه زنان نکات فراوانی مطرح شده است  اظهارداشت: در برابر مردان که کارهای سخت را انجام می دهند زنان کارهای وسیع تری را انجام می دهند که فرزندآوری، فرزندپروری و حضور اجتماعی در جامعه در دوشادوش مردان از مهمترین نکات مطرح شده در زمینه خواهران است.

وی تصربح کرد: شان و جایگاه زن در جامعه شناخته نشده است و این عنصر باید بازتعریف شود و قطعا با این بازتعریف روان و دست زنان بازتر خواهد شد و احساس تکلیف جدیدتری را احساس خواهند کرد و شناخت این موضوع نیاز به گفتمان کردن و تببین موضوع است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به تأسیس کانون های تخصصی خواهران اظهارداششت: این  کار بدلیل اهمیت بالای جایگاه خواهران می باشد که نیاز به ساز و کار مناسب دارد.

وی با بیان اینکه تربیت نسل آینده در این گفتمان ها مورد توجه قرار دارد بیان کرد: در ابتدا ما باید در زمینه گفتمان خود را تقویت کنیم که در همین راستا دوره های آموزشی مختلف بصورت حضوری و مجازی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه زن اگر به معنای واقعی در جامعه تببین شود موضوعات مختلف بویژه فرزندآوری،خانواده و... به نتایج مطلوب خواهد رسید اظهارداشت: شهدای ما حاصل یک فرهنگ قوی اسلامی است که در راستاي جهاد بوده است و زنان محور اصلی در این زمینه بوده است .