کانون های تخصصی خواهران گفتمان خانواده و تربیت محوری را در دستور کار قرار دهند
کانون هاي تخصصي خواهران گفتمان خانواده و تربيت محوري را در دستور کار قرار دهند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان :

کانون های تخصصی خواهران گفتمان خانواده و تربیت محوری را در دستور کار قرار دهند

حجت الاسلام موسوي با اشاره به تاسيس کانون هاي تخصصي خواهران در مساجد گفت:کانون هاي تخصصي خواهران گفتمان خانواده و تربيت محوري را در دستور کار قرار دهند.
شناسه خبر : 53354 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛حجت الاسلام《سید علی موسوی》ظهر پنج شنبه در همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران استان سمنان بیان کرد:جایگاه زن از دیدگاه دین اسلام و آموزه های دین مبین اسلام بسیار بالا است به گونه ای که او را برای همه انسان ها الگو معرفی کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: زن می تواند با تکیه بر حضرت زهرا(س) و سایر زنان نمونه الگویی بسیار خوب در هدایت جامعه به سوی معنویت و خدا باشد و می تواند به انحراف هم بکشاند که نمونه هایی در قرآن ذکر شده است.

 

وی گفت: در جامعه امروز جهان استعمارگران توانسته اند جایگاه اصلی زن را از او بگیرند و صرفا استفاده ابزاری از کنند.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: زن در اسلام شرقی و غربی نیست چون هم زن شرقی و غربی نمی توانند برای جامعه الگوی خوبی باشند بلکه زن در اسلام با هویت مسلمان و تکیه بر آیات قرآن و سیره زنانی مثل فاطمه(س) حرکت می کنند و تلاش می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: در اسلام زن محور زندگی است و رسالت او خانواده و تربیت است و جایگاه زن هم ردیف مردان نیست و زنان نباید خود را به وظایف مردان نزدیک کنند.

 

حجت الاسلام موسوی فرزند آوری،فرزند پروری،همسرداری و ... هویت اصلی زن دانست و افزود: در کنار این هویت اصلی می تواند به فعالیت های اجتماعی، سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی بپردازد و هویت اصیل خودش را نیز حفظ کند.

 

وی با اشاره به تاسیس کانون های تخصصی خواهران در مساجد ،گفت : کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران گام بلند و بسیار موثری است که می تواند در راستاي هویت اصلی زن فعالیت کند .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت : کانون های خواهران باید گفتمان خانواده محوری و تربیت محور را در دستور کار قرار دهند.