تربیت هنرمندان انقلابی و مسجدی محور فعالیت کانون های مساجد است
تربيت هنرمندان انقلابي و مسجدي محور فعاليت کانون هاي مساجد است
مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

تربیت هنرمندان انقلابی و مسجدی محور فعالیت کانون های مساجد است

حجت الاسلام رهبري با اشاره به اجراي طرح تئاتر شبستان در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد،گفت: تربيت هنرمندان انقلابي و مسجدي از مهمترين اهداف اين طرح مي باشد.
شناسه خبر : 53985 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ؛ حجت الاسلام« روح الله رهبری» در آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اجرای طرح« هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: این طرح به توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کانون های مساجد در حال اجرا می باشد و در ایام عید سعید مبعث نیز چهل هزارمین جلسه پایکاه قرآنی را جشن خواهیم گرفت.

 

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرای طرح تئاتر شبستان را یکی از دیگر برنامه های مهم ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد،افزود: تربیت هنرمندان انقلابی و مسجدی یکی از اهداف این طرح می باشد که در استان سمنان نیز این طرح به خوبی در حال انجام می باشد.

 

وی با اشاره به تاسیس کانون های تخصصی خواهران در سطح کشور ،گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به جایگاه زن و زیست عفیفانه کانون های تخخصی خواهران در سراسر کشور تاسیس شدند که در اواخر آذرماه نیز گردهمایی بزرگ فعالین خواهر کانون های مساجد در تهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام رهبری گفت: یک زن مسلمان جوامع لیبرال و متهجر بیرونی پیروی نمی کند بلکه  بعنوان یک بانوی مسلمان از الگوهای انسانی و اسلامی پیروی می کند و با حفظ جایگاه و شان یک زن مسلمان فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را دارد.

 

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در استان سمنان نیز 14 کانون تخصصی خواهران تاسیس شده است که شاهد فعالیت های ارزمشند این کانون ها در حوزه زیست عفیفانه با محوریت مسجد و خانواده خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد : استان سمنان در حوزه سرود نیز توفیقات خوبی را داشته است که استفاده از ابزار هنر یکی از بهترین ظرفیت ها برای جذب کودکان و نوجوانان به مساجداست.

 

حجت الاسلام رهبری  با اشاره به تشکیل هیئت های اندیشه ورز در ستاد کانون های مساجد ،افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان ،روحانیون و اندیشمندان حوزه تربیتی و فرهنگی در دستور کار ستاد کانون های مساجد می باشد که به زودی کتابی در همین راستا نیز رونمایی خواهد شد.

 

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تقدیر از زحمات چندین ساله حجت الاسلام موسوی بعنوان مدیر ستاد کانون های مساجد استان سمنان،بیان کرد: فعالیت بیش از 20 سال در عرصه کانون های مساجد توفیق بزرگی در راستای خدمت به خانه خدا می باشد.

 

وی همچنین با تبریک به سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ،افزود: آقای حقیقت در مسئولیت های قبلی منشاء خیرات و برکات بسیاری بوده اند که با توجه به اینکه بومی استان هستند امیدواریم شاهد رشد و رونق کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان باشیم و انتظار می رود نهاد های فرهنگی و ارکان مساجد نیز با مدیریت جدید کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری داشته باشند.