دیدار با خانواده شهدا زمینه خوبی برای کسب فیض است
ديدار با خانواده شهدا زمينه خوبي براي کسب فيض است
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان :

دیدار با خانواده شهدا زمینه خوبی برای کسب فیض است

حقيقت، ضمن تکريم از مقام شامخ خانواده معظم شهدا، گفت:ديدار با خانواده معظم شهدا زمينه بسيار خوبي براي کسب فيض است و همه ما مديون شهدا هستيم و براي پاسداشت خون شهدا تلاش خواهيم کرد.
شناسه خبر : 54008 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ همزمان با شام وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا «محمد امین حقیقت» ،سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به همراه حجت الاسلام عربی، امام جماعت مسجد المهدی(عج) و  جمعی از خادمیاران رضوی سمنان با حضور در منزل شهید«رضا علی صفارلو» از مادر این شهید تجلیل کردند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در این دیدار  ضمن تکریم از مقام شامخ خانواده معظم شهدا، گفت:دیدار با خانواده معظم شهدا زمینه بسیار خوبی برای کسب فیض است و همه ما مدیون شهدا هستیم و برای پاسداشت خون شهدا تلاش خواهیم کرد.

 

«محمد امین حقیقت» با شاره به آغاز فعالیت در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان، بیان کرد: اولین فعالیت برای کانون های فرهنگی هنری مساجد حضور در منزل شهید بوده است که امیدواریم با دعای مادر شهید بتوانیم خدمت رسانی بهتری به بچه های مسجد داشته باشیم.

 

امام جماعت مسجد المهدی(عج) سمنان نیز در این دیدار با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س)،گفت:حضرت ام البنین(س)  مادر ۴ شهید شاخص در واقعه عاشورا بوده اند که حضرت عباس(ع) فرزند بزرگتر ایشان شهید شاخص رشادت و دلاوری و وفاداری بوده است و الگوی بزرگی برای نسل جوان است.

 

حجت الاسلام «حسنعلی عربی» حضرت ام البنین(س) را الگوی مادران وهمسران شهدا دانست و افزود: خانواده معظم شهدا با پیروی از ائمه اطهار (ع) برای پاسداشت ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی فرزندان خود را فدای اسلام و امام  زماان(عج)کردند .

 

وی یادآور شد: شهید تا زمانی که روح در جسم داشته است برای خودش است اما وقتی به شهادت می رسد برای دیگران است و خداوند در زمینه شهید می فرماید شهدا را مرده نپندارید بلکه زنده هستند و نزد خدا روزی دارند و این قسمت از آیه قرآنی «عند ربهم یرزقون» ویژه شهدا است.

 

امام جماعت مسجد المهدی(عج) سمنان افزود: انعام و مقام بهشتی به خیلی افراد وعده داده شده است اما عند ربهم یرزقون فقط برای شهدا است که این نشان از جایگاه ویژه شهدا در درگاه الهی است.

 

حجت الاسلام عربی با بیان اینکه شهدا در زمان پس از شهادت هم هادی جامعه هستند ،تصریح کرد: هدایت و راهنمایی شهدا را در امورات مختلف اجتماعی را شاهد هستیم و امروز غزه را که مشاهده می کنیم می بینیم الگوی مردم غزه شهدا هستند .

 

وی با اشاره به دیدار های مردم و مسئولان با خانواده های معظم شهیدان، گفت: هدف از دیدار با خانواده معظم شهدا کسب روحیه مضاعف برای ادامه مسیر و به طور ویژه خدمت به مردم است تا مدیون شهدا نباشیم.

 

خادمیاران رضوی نیز با در دست داشتن پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) به محضر خانواده معظم شهید عرض ارادت کردند و هدایاای نفیسی از حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)  از طرف دفتر آستان قدس رضوی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به مادر شهید تقدیم شد.