کانون های مساجد در حوزه هنری فعالیت بیشتری داشته باشند
کانون هاي مساجد در حوزه هنري فعاليت بيشتري داشته باشند
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

کانون های مساجد در حوزه هنری فعالیت بیشتری داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمين مطيعي کانون هاي مساجد در حوزه هنري بيش از پيش فعاليت داشته باشند و به طور ويژه بخش سرود يک جذابيت ويژه اي براي نوجوانان دارد که کانون ها مي نواند در اين عرصه موفق باشند.
شناسه خبر : 54092 تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ حجت الاسلام والمسلمین« مرتضی مطیعی» در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سرپرست  جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه  تغییر مدیریت در دولت و سایر نهادها یک امری برای پیشرفت امور است ، بیان کرد: امیدواریم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز  با تغییر مدیریت صورت گرفته روحیه نشاط و پویایی بیشتر در فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد را بیشتر شاهد باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان  با بیان اینکه در کانون های فرهنگی هنری  مساجد ظرفیت بالایی برای کار وجود دارد که باید بیشتر استفاده شود، افزود: اگر نهاد های فعال در مساجد با هم همکاری کنند و از ظرفيت های یکدیگر استفاده کنند قطعا شاهد رشد و شکوفایی برنامه های مسجد رد حوزه های مختلف خواهیم بود.

 

وی گفت: در زمینه مدیرت کانون های مساجد در سطح استان پالایشی انجام شود و کانون های غیرفعال  شناسایی و برای فعال شدن این کانون ها برنامه ریزی شود.

 

امام جمعه سمنان با اشاره به فعالیت های کانون ها در حوزه کودک و نوجوان و اهمیت  جذب افراد جدید برای کانون و مسجد،افزود:  کانون های مساجد در حوزه  هنری بیش از پیش فعالیت داشته باشند و به طور ویژه بخش سرود یک جذابیت ویژه ای برای نوجوانان دارد که کانون ها می نواند در این عرصه موفق باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی  با اشاره به فعالیت های کانون ها در زمینه طرح های تابستانی و اوقات فراغت، بیان کرد: طرح های تابستانی زمینه مناسبی برای جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد است که در این زمینه نیز کانون های مساجد می توانند فعالیت خوبی داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان  افزود: برگزاري کلاس هاي مختلف در حوزه هنری و قرآنی و فرهنگی با محوريت کانون های مساجد می تواند در جذب کودکان و نوجوانان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

امام جمعه سمنان  با بیان اینکه برنامه ریزی مقدمه کار است ، گفت:  برای استفاده از ظرفيت بالاي کانون های مساجد برنامه ریزی بهتری داشته باشید و همگام با پایگاه بسیج بیش از پیش اقدامات فرهنگی، هنری ،آموزشی و ... در مساجد اجرا شود.

 

وی با بیان اینکه قرارگاه راهبری مساجد نیز در حال شکل گیری است ،افزود: این قرارگاه  که با محوريت مساجد در محلات فعالیت های مختلف را در دسستور کار خواهد داشت و نهاد های فعال در مساجد در این قرارگاه حضور جدی و فعالیت های مختلفی را دارند که کانون های مساجد در حوزه های مختلف می‌تواند فعالیت داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی در پایان به اهمیت به موضوع قرآن در مساجد شاره کرد و افزود:  بخش قرآنی کانون های مساجد در قالب مسجد پایگاه قرآنی بیش از پیش،مورد توجه قرار گیرد و کانون های مساجد از این ظرفیت بیشتر استفاده کند.

 

در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از حجت الاسلام موسوی به پاس خدمات 4 ساله در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان با اهداء هدیه نفیس تجلیل کرد.