کانون های مساجد تابلوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه دین باشند
کانون هاي مساجد تابلوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه دين باشند
امام جمعه مهدیشهر:

کانون های مساجد تابلوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه دین باشند

حجت الاسلام باراني گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تابلوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه دين باشند و در حوزه هاي قرآني و ديني بايد فعاليت بيشتري داشته باشند.
شناسه خبر : 54107 تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛حجت الاسلام«محمد بارانی» در نشست با سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تبریک انتصاب سرپرست جدید این ستاد ،بیان کرد:کانون های فرهنگی هنری مساجد کارها و برنامه های مستمر داشته باشند و در طراحی برنامه ها موضوع استمرار در کار برای نسل جوان مد نظر قرار گیرد.

 

امام جمعه مهدیشهر افزود: با برنامه ریزی درست برای جذب کودکان،نوجوانان و جوانان به مساجد تلاش کنید و به طور ویژه در  حوزه هویت بخشی فعالیت های مسجدی  برنامه ریزی کنید.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، گفت: آسیب‌های موجود در شهرها و روستا ها احصاء و  بررسی شود و فرصت و تهدید ها شناسایی شوند و با استفاده از فرصت ها از این آسيب ها پیشگیری و جلوگیری شود.

 

 

حجت الاسلام بارانی در ادامه با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد تابلوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه دین باشند، بیان کرد: کانون های مساجد در حوزه های قرآنی و دینی باید بدرخشند که امروز در شهرستان مهدیشهر کانون لقمان حکیم با همکاری دارالقرآن فعالیت های خوبی را در این حوزه اجرا می نماید.

 

امام جمعه مهدیشهر گفت: شناخت امام جامعه و زیارت جامعه کبیره نیز مورد توجه کانون های مساجد باشد و اینگونه مفاهیم نیازمند یک نگاه نو می باشد و در قالب های جدید به نوجوانان و جوانان عرضه شود.

 

وی افزود: برای تشویق نوجوانان و جوانان هدیه دادن کافی نیست و تربیت صحیح و تذهیب یک اصل مهم است که کانون های مساجد در حوزه تربیت اسلامی نیز باید بیش از پیش فعالیت داشته باشند.

 

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر برای اجرای برنامه های مناسب برای نوجوان و جوان در مساجد باید مورد توجه باشد، افزود: در شهرستان مهدیشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف فعالیت های فرهنگی هنری خوبی دارند و برگزاری مراسم روز جوان در کانون فرهنگی هنری نورالمهدی(عج) نیز یک برنامه شاخص در این کانون ها می باشد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه خدمت به مسجد یک توفیق الهی است، بیان کرد: از رهنمود های ائمه جمعه سراسر استان در راستای بهبود فعالیت ها و عملکرد کانون های مساجد استان بعنوان چراغ راه حوزه فرهنگی و دینی استفاده خواهیم کرد.

 

«محمد امین حقیقت» گفت: مسجد محوري با استفاده از ظرفيت کانون های مساجد و استفاده از تشکل های فعال در مسجد نیز در دستور کار است که تمام این موارد تحت نظارت ائمه جمعه خواهد بود.

 

وی  گفت:  18 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان مهدیشهر فعالیت دارند که در طول سال فعالیت های مختلفی را اجرا می کنند و در حوزه قرآنی نیز فعالیت های بسیار خوبی را اجرا می نمایند.