برنامه های متنوع ویژه دهه فجر در مساجد استان سمنان پیش بینی شده است
برنامه هاي متنوع ويژه دهه فجر در مساجد استان سمنان پيش بيني شده است
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

برنامه های متنوع ویژه دهه فجر در مساجد استان سمنان پیش بینی شده است

حقيقت گفت: با برنامه ريزي و هماهنگي صورت گرفته با دستگاه هاي اجرايي و نهاد هاي استاني برنامه هاي متنوعي براي ايام الله دهه مبارک فجر پيش بيني شده است.
شناسه خبر : 57143 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ « محمد امین حقیقت »  در جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مساجد از ابتدای اسلام جایگاه ویژه ای در جامعه اسلامی داشته است، بیان کرد: مساجد محل اجتماع و محوریت برنامه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... در جامعه بوده و نقش موثری در جریانات مادی و معنوی جامعه اسلامی داشته است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه مساجد بعنوان مرکز فرماندهی قرارگاه دینی در عرصه های مختلف بوده است، گفت: با توجه به پیشینه تاریخی مساجد وظیفه سنگین تری برای اعتلای جایگاه مسجد در جامعه بر دوش داریم و باید برای این امر مهم بیش از پیش تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه دهه فجر یکی از بزنگاه هایی است که با اجرای برنامه های موثر و متنوع می توان به جایگاه مسجد توجه ویژه داشت، افزود: مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی بوده است و این سنگر باید به طور مضاعف تقویت شود تا از انقلاب اسلامی حمایت شود.

 

حقیقت با بیان اینکه برنامه ریزی های خوبی برای ایام الله دهه مبارک فجر در مساجد استان سمنان پیش بینی شده است، تصریح کرد: برخی مساجد برنامه ریزی برای اجرای برنامه های شاخص در مساجد را داشته اند و امیدواریم با هماهنگی بیشتر بتوان برنامه منسجم تری برای جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه دستگاه های عضو کمیته تا پایان هفته برنامه های مربوطه را به دبیرخانه کمیته مساجد ارائه نمایند، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته برگزاری مسابقه بیان دستاورد های انقلاب اسلامی توسط نوجوانان و جوانان، مسابقه قصه گویی و قصه سازی، مناظره و گفتگو به همراه کرسی های آزاد اندیشی در مساجد، مسابقه بیان خاطرات توسط پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برای نوجوانان و اجرای برنامه های خانواده محور در دستور کاراست.

 

وی افزود: همچنین اجرای پویش «هر خانه یک پرچم» همراه با انتشار در فضای مجازی، برگزاری مسابقات مجازی به همراه منبرهای کوتاه از دستاوردهای نظام ، مسابقه نقاشی کودکانه و برگزاری برنامه «هر مسجد یک خدمت مشخص به محله» با همکاری کانون خادمیاران رضوی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دهه فجر در استان سمنان است.

 

حقیقت با بیان این که برنامه « ده شب ، ده مسجد» بعنوان برنامه محوری در ایام الله دهه مبارک فجر می باشد، گفت: برپایی میز خدمت با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در مساجد طبق برنامه مشخص انجام می شود.