برنامه های دهه فجر مساجد پیوست افزایش مشارکت در انتخابات داشته باشد
برنامه هاي دهه فجر مساجد پيوست افزايش مشارکت در انتخابات داشته باشد
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

برنامه های دهه فجر مساجد پیوست افزایش مشارکت در انتخابات داشته باشد

حقيقت با اشاره به اهميت انتخابات اسفند ماه سال جاري ،گفت: برنامه هاي دهه مبارک فجر در مساجد با پيوست انتخابات و با محوريت افزايش مشارکت مردم برگزار شود.
شناسه خبر : 58745 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان سمنان؛ « محمد امین حقیقت» در نشست با نمایندگان مساجد مجری طرح «ده شب ده مسجد» شهرستان سمنان به میزبانی  کانون فرهنگی هنری والفجر با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در دین مبین اسلام، بیان کرد: با نگاه به سیر زندگانی بعثت پیامبر(ص)  مشخص است که مسجد بعنوان محور حرکت ها و جنبش های مردمی  و مرکز برنامه های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و ... بوده است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص)  در ابتدای ورود به مدینه اقدام به ساخت مسجد کردند ،افزود:  بنا و شالوده مسجد در دوران مبارزاتی ایشان  شکل گرفته و بعنوان مکانی برای مبارزه با ظلم و ستم می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد همواره در تمامی امور مادی و معنوی مسلمانان نقش مهمی داشته است و در تاریخ معاصر ما نیز همواره مساجد یک عنصر مهم در شکل گیری نهضت های اسلامی بوده است، تصریح کرد: در شکل گیری و شکل دهی مبارزان علیه رژیم شاهنشاهی نیز این اقدامات شاخص در مساجد بوده است و همواره در جمهوری اسلامی مساجد راس هرم برنامه های مردمی بوده اند و مساجد مرکز قرارگاه فرهنگی نفش خود را به خوبی ایفا کرده و کار های خوبی شکل گرفته است.

 

حقیقت با بیان اینکه در همه امور حوزه عبادت و سیاست و جامعه مسجد یکی از هسته های اصلی بوده است ،گفت:  یکی از مقاطع تاریخی که نقش مسجد پررنگ بوده است دهه فجر بوده است و خاستگاه اصلی نظام جمهوری اسلامی از مساجد شکل گرفته است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه جشن های مردمی در قالب مساجد در دهه مبارک فجر پررنگ تر خواهد شد ،افزود:  برای جایگاه مساجد برنامه های پررنگ تری را را باید برگزار کرد و در همین راستا  برخی مساجد برنامه ریزی لازم برای دهه فجر داشته اند که در این جلسه سایر مساجد نیز در قالب برنامه های « ده شب ده مسجد» مشخص خواهند شد تا برنامه خوبی در این دهه فجر در مساجد برگزار شود.

 

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته برگزاری مسابقه بیان دستاورد های انقلاب اسلامی توسط نوجوانان و جوانان، مسابقه قصه گویی و قصه سازی، مناظره و گفتگو به همراه کرسی های آزاد اندیشی در مساجد، مسابقه بیان خاطرات توسط پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برای نوجوانان و اجرای برنامه های خانواده محور در دستور کاراست.

 

 

حقیقت گقت:  افزود: همچنین اجرای پویش «هر خانه یک پرچم» همراه با انتشار در فضای مجازی، برگزاری مسابقات مجازی به همراه منبرهای کوتاه از دستاوردهای نظام ، مسابقه نقاشی کودکانه و برگزاری برنامه «هر مسجد یک خدمت مشخص به محله» با همکاری کانون خادمیاران رضوی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دهه فجر در استان سمنان است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه طرح «مسجد ،پایگاه قرآنی» یکی از برنامه های مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد می باشد،گفت:  در این طرح  کرسی های تلاوت در مساجد برپا می شود که  در دهه فجر این اقدام قرآنی در مساجد اجرا خواهد شد و بعد از دهه فجر نیز این برنامه بصورت منسجم تر برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به  به نزدیک بودن انتخابات در اسفند ماه سالجاری، تاکید کرد: در برنامه های مساجد برای افزایش نشاط اجتماعی و مشارکت مردم در انتخابات نهایت تلاش صورت پذیرد و هر برنامه فرهنگی پیوست انتخابات و افزایش،مشارکت مردم داشته باشد.