مساجد ظرفیت عظیمی در جامعه اسلامی می باشند
مساجد ظرفيت عظيمي در جامعه اسلامي مي باشند
فرماندار شاهرود:

مساجد ظرفیت عظیمی در جامعه اسلامی می باشند

جلالي با اشاره به اينکه مساجد ظرفيت عظيمي در جامعه اسلامي مي باشند، گفت: گام دوم انقلاب اسلامي خروجي ۴ دهه انقلاب اسلامي بوده است و درداين راستا نقش مسجد بسيار پايدار است.
شناسه خبر : 59352 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛«ابوطالب جلالی» در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به ظرفیت بزرگ مساجد در جامعه اسلامی، گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب تاکید داشته اند خروجی ۴ دهه انقلاب اسلامی مطرح شده است و در این بیانیه نقش مساجد بسیار پایدار و مهم است.

 

فرماندار شاهرود با اشاره به اهمیت حضور کودکان و نوجوانان در مساجد، افزود: حضور کودکان و نوجوانان در مساجد و نقش دادن به آنان یک اقدام خوب در راستای فرهنگ سازی حضور این افراد در جامعه است که امروزه در برخی از مساجد شاهد حضور کودکان و نوجوانان هستیم و در سایر مساجد نیز باید اقدامات و زمینه لازم برای حضور آنان فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه فرصت عالی در مساجد وجود دارد، گفت: تاکید امام راحل و جمله عظیم مسجد سنگر است نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کرده است ولی ما به خوبی به آن توجه نداشته ایم و می طلبد که در جامعه اسلامی به مساجد بيشتر توجه شود.

 

جلالی با تاکید بر اینکه از تمامی ظرفیت های مردمی مساجد باید استفاده کرد، گفت:  باید در مساجد برنامه هایی برگزار شود که همه اقشار در مساجد شرکت کنند و خانواده ها نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند.

 

فرماندار شاهرود افزود : برنامه جامع برای کانون های مساجد ارائه شود و در همین راستا فرمانداری آمادگی کامل برای حمایت از کانون ها را دارد.

 

جلالی با تاکید بر اینکه در چالش های موجود در جامعه در زمینه های مختلف باید همه نهادهای فرهنگی ورود پیدا کنند،گفت:  هر دستگاهی در راستای وظایف خود و با یک سیاست و برنامه ریزی مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کند.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به روستاها و مناطق محروم بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به روستاها توجه ويژه تری داشته باشند تا در این مناطق نیز خدمات رسانی بهتری به مردم صورت پذیرد.