سنگر مسجد ، مرزبان اعتقادی جامعه است
سنگر مسجد ، مرزبان اعتقادي جامعه است
امام جمعه شاهرود:

سنگر مسجد ، مرزبان اعتقادی جامعه است

حجت الاسلام اميني با اشاره به اينکه مرزبان اعتقادي جامعه سنگر مسجد است، گفت: از سنگر بودن مسجد بايد مواظبت شود و يکي از بازوان حفظ اين سنگر کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مي باشند .
شناسه خبر : 59354 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ حجت الاسلام «عباس امینی» در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه سیاست کلان کشور بر پایه مسجد محوري قرار گرفته است و تمام امور بر محور مسجد رقم خواهد خورد،بیان کرد: دستگاه ها و نهادهای متولی در امر مسجد برای تحقق مسجد محوري باید بیش از پیش تلاش کنند.

 

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه مرزبان اعتقادی جامعه سنگر مسجد است، گفت: از سنگر بودن مسجد باید مواظبت شود و یکی از بازوان حفظ این سنگر کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشند .

 

وی افزود: ائمه جماعات بازوان مختلفی در مسجد دارند و کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مهم مسجد است که باید از ظرفيت هنر مسجد بیش از پیش استفاده کنند.

 

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه زبان هنر زبان گیرایی است که در حوزه های مختلف می تواند ورود پیدا کند، گفت:  کانون هاي فرهنگی هنری مساجد در حوزه هنر مسجدی سهم ویژه ای خواهند داشت و باید از این ظرفیت برای خدمت به مسجد تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه همراه با کانون های مساجد می باشند، گفت: ائمه جماعات مشاجد نیز با کانون ها همکاری لازم را خواهند داشت تا به بهترین نحو برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد اجرا شود.

 

امام جمعه شاهرود تاکید کرد:  هم افزایی و جلوگیری از تداخل برنامه ها در کانون های فرهنگی هنری و کانون های سازمان تبلیغات صورت پذیرد تا برنامه ها با انسجام بهتری برگزار شود.

 

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه کانون های مساجد به فعالیت های تخصصی توجه ويژه داشته باشند،افزود: کانون های مساجد در حوزه های هنری به طور ویژه فعالیت کنند و در این حوزه تنوع بخشی داشته باشند و از منظومه کانون های فرهنگی هنری شهرستان خروجی خوبی داشته باشیم تا بتوانیم سنگر بودن مسجد را به جامعه نشان دهیم.

 

امام جمعه شاهرود در پایان ضمن تقدیر از برنامه های قرآنی در مساجد،گفت: در حوزه قرآنی پیوست تفسیر و ترجمه در برنامه تلاوت نور قرار گيرد  و برگزاری مسابقات قرآنی نیز یک انگیزه مضاعفی برای حضور نوجوانان و جوانان در برنامه های قرآنی می شود.