صدا و سیما در زمینه جریان سازی برنامه های کانون های مساجد مشارکت داشته باشند
صدا و سيما در زمينه جريان سازي برنامه هاي کانون هاي مساجد مشارکت داشته باشند
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

صدا و سیما در زمینه جریان سازی برنامه های کانون های مساجد مشارکت داشته باشند

حقيقت با اشاره به اجراي برنامه هاي جريان ساز در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: صدا و سيما نقش مهمي در جريان سازي اين فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در استان را دارد.
شناسه خبر : 59846 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ « محمد امین حقیقت» در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف استان سمنان، بیان کرد: بیش از 270 کانون فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی در سطح استان فعالیت های قرآنی،آموزشی ، هنری و ... را با محوریت جذب نوجوانان و جوانان به مساجد برگزار می کنند.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه  4 راهبرد در دستور کار این ستاد قرار دارد، افزود: تقویت شبکه کانون های مساجد ، توانمند سازی مخاطبین و اعضای کانون، استفاده از ظرفیت سایر تشکل ها و نهادهای فعال در مسجد و تحقق آرمان مسجد محوری از مهمترین اهداف این ستاد است.

 

وی با بیان اینکه ارکان مسجد برای برافراشته شدن پرچم اسلام تلاش می کنند ،تصریح کرد:  برای تحقق آرمان مسجد محوري ارکان مسجد باید در کنار یکدیگر همکاری داشته باشند و از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود.

 

حقیقت  با بیان اینکه مسجد طراز انقلاب اسلامی در طول شبانه روز محل رجوع مردم است، گفت: برای جذب بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به مساجد باید برنامه های مختلف فرهنگی هنری همراه با جاذبه آفرینی در مساجد برگزار شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد سمنان با بیان اینکه کانون ها اجرای فعالیت های جریان ساز در جامعه را در دستور کار دارند، افزود: طرح «مسجد، پایگاه قرآنی» و تاسیس کانون های تخصصی خواهران از فعالیت های جریان ساز در  کانون های مساجد است که بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی فعالیت های جریان ساز کانون های مساجد توسط رسانه ها، بیان کرد: صدا و سیما در زمینه جریان سازی برنامه ها می تواند نقش موثری داشته باشد.

 

حقیقت در ادامه با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر و اجرای برنامه در مساجد، گفت:  کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان سمنان  نیز برنامه های مختلفی در سطح استان برنامه ریزی کرده است و برنامه محوری برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد است که امیدواریم در زمینه پوشش رسانه ای این برنامه صدا و سیمای استان همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.