کانون های مساجد ویژه اتباع در استان سمنان تأسیس خواهد شد
کانون هاي مساجد ويژه اتباع در استان سمنان تأسيس خواهد شد
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

کانون های مساجد ویژه اتباع در استان سمنان تأسیس خواهد شد

حقيقت گفت: با توجه به حضور اتباع در شهرستان هاي مختلف استان سمنان و با توجه به اهميت مسائل فرهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ويژه اتباع در استان سمنان تاسيس خواهد شد.
شناسه خبر : 59848 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ « محمد امین حقیقت» در دیدار با سرپرست اداره کل اتباع و امور مهاجرین استان سمنان با بیان اینکه مسجد محل رجوع مردم است و از ابتداي اسلام یک پایگاه و قرارگاه بوده است ،بیان کرد: در انقلاب اسلامی نیز مسجد همواره یک سنگر و پایگاه بوده است و امروز نیز مساجد جایگاه ویژه ای در جامعه اسلامی دارند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه گستره فعالیت کانون ها بیشتر از ارکان مسجد می باشد، افزود: با توجه به گستردگی و تنوع فعالیت ها در حوزه فرهنگی و هنری  و با توجه به حضور مخاطبین در رده های سنی مختلف در کانون اجرای برنامه های مختلف در این حوزه ها با محوریت مساجد فراهم می باشد.

 

وی گفت: در حوزه پهناوری نیز در بسیاری از شهر ها و روستاهای سطح استان  کانون ها فعال می باشند که از این ظرفیت در نقاط مختلف برای اجرای برنامه ها استفاده می شود.

 

حقیقت با اشاره به اینکه باشگاه ۳ میلیونی کانون های مساجد در حال پیگیری است ، افزود: در این راستا در زمینه توانمند سازی مخاطبین و اعضاء کانون ها همراه با تقویت شبکه عظیم کانون های مساجد با استفاده از ظرفیت سایر تشکل ها و نهاد ها و در راستای تحقق آرامان مسجد محوری اقدامات خوبی در استان صورت می گیرد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  با بیان اینکه تاسیس  کانون ویژه اتباع یکی از بخش های  درخواست شده در سالیان گذشته بوده است، بیان کرد: زمینه تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه اتباع و همچنین عضویت اتباع در کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم شده است  که با توجه به حضور اتباع در شهرستان های مختلف استان بویژه در مهمانشهر سمنان می توان در زمینه تاسیس کانون اقدامات لازم صورت پذیرد.