تاسیس کانون های مساجد ویژه اتباع موجب کمتر شدن دغدغه های فرهنگی در این حوزه می شود
تاسيس کانون هاي مساجد ويژه اتباع موجب کمتر شدن دغدغه هاي فرهنگي در اين حوزه مي شود
سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان سمنان:

تاسیس کانون های مساجد ویژه اتباع موجب کمتر شدن دغدغه های فرهنگی در این حوزه می شود

کليج گفت: تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ويژه اتباع در مهمانشهر سمنان و ساير شهرستان ها موجب کمتر شدن دغدغه هاي فرهنگي در اين مناطق مي شود و بسياري از آسيب هاي اجتماعي موجود در اين راستا کاهش مي يابد .
شناسه خبر : 59849 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ « یوسف کلیچ» در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه در حوزه اتباع به کارهای فرهنگی مدهبی نیاز داریم و بر اساس داده های خروجی از اتباع نیز این نیاز دیده می شود.

 

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان سمنان با بیان اینکه در مهمانشهر سمنان که اتباع ساکن هستند فقر فرهنگی وجود دارد و نیاز به روشنگری در برخی مسائل وجود دارد، افزود: در حوزه های مختلف بهداشت و درمان،آموزشی و... با دستگاه های اجرایی نشست هایی داشته ایم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم و در حوزه فرهنگی نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در این حوزه همکاری خوبی داشته باشند.

 

وی گفت: در منطقه  مهمانشهر دو مسجد فعالیت دارد که  که امکان تأسیس کانون نیز  فراهم است  و در سطح شهر نیز اتباع در مساجد حضور دارند و می توان از این ظرفیت ها نیز استفاده کرد.

 

کلیچ افزود: با توجه به حضور اهل تسنن در این منطقه تاسیس کانون فرهنگی هنری مساجد با اجرای فعالیت های فرهنگی می تواند درایجاد وحدت بیشتر شیعه و سنی تاثیرگذار باشد.

 

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان سمنان  با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به انقلاب سرمایه گذاری کرده است و در پروژه های جدید روی اتباع هدف گداری کرده است تا روی این افراد کار کنند و علیه نظام کار کنند، تصریح کرد: کار فرهنگی در مناطقی که تجمع اتباع را در شهرستان ها داریم نتیجه خواهد داد و مدیران کانون ها در این زمینه توجیه شوند و نشستی با مدیران کانون ها در حوزه اتباع برگزار شود و اهمیت موضوع تشريح شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تاسیس کانون فرهنگی هنری  مسجد در مهمان شهر موجب کمتر شدن دغدغه های فرهنگی در آن منطقه می شود ، گفت: با تاسیس این کانون ها بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در این راستا کاهش می یابد و این اداره کل نیز  در حد توان  نیز در این زمینه حمایت خواهد کرد.

 

کلیچ بیان کرد: در طول سال برنامه های فرهنگی هنری  آهسته و پیوسته و با نظم خاصی برگزار شود تا شاهد مداومت و تاثیرگذاری و خروجی بهتری باشیم.