برگزاری آئین رونمایی ازکرسی تلاوت طرح «مسجد ،پایگاه قرآنی » در سمنان
برگزاري آئين رونمايي ازکرسي تلاوت طرح «مسجد ،پايگاه قرآني » در سمنان
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

برگزاری آئین رونمایی ازکرسی تلاوت طرح «مسجد ،پایگاه قرآنی » در سمنان

حقيقت از برگزاري آئين رونمايي از کرسي تلاوت طرح «مسجد ،پايگاه قرآني» در کانون هاي مساجد استان خبر داد و گفت: پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري درخصوص اينکه مساجد بايد به پايگاه قرآني تبديل شوند، طرح «مسجد پايگاه قرآني» در سطح مساجد استان اجرا شد.
شناسه خبر : 60029 تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ «محمد امین حقیقت» شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی از طرح « مسجد پایگاه قرآنی» در مسجد الزهرا(س) سمنان با اشاره به  اجرای طرح «مسجد ،پایگاه قرآنی» در کانون های مساجد استان بیان کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اینکه مساجد باید به پایگاه قرآنی تبدیل شوند، طرح «مسجد پایگاه قرآنی» در سطح مساجد استان اجرا می شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: ترویج فعالیت‌های قرآنی، اُنس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

 

وی  استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

 

حقیقت با اشاره به ثبت اطلاعات کانون ها و قاریان در سامانه بچه های مسجد، بیان کرد: ظرفیت خوبی برای ثبت نام قاریان استان سمنان  در سامانه بچه‌های مسجد برای مشارکت در طرح «مسجد، پایگاه قرآنی» فراهم شده است و علاقمندان حوزه قرآنی دعوت می‌شود تا در این طرح همکاری کنند.

 

وی از اعلام آمادگی قاریان استان در اجرای طرح مسجد پایگاه قرآنی خبر داد و گفت: در این طرح به صورت هفتگی محافل قرآنی و تلاوت مجلسی قرآن با دعوت از قاریان برجسته استان که در سامانه معرفی شده اند به میزبانی مساجد برگزار می‌شود .

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  با بیان اینکه جلسات تلاوت قرآن هر هفته برای عموم است عنوان کرد: کانون‌های مجری طرح باید اطلاعات مربوط به برگزاری این دوره‌ها را در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت برسانند.

 

حقیقت در پایان گفت: این طرح با هدف دسترسی بهتر مدیران کانون‌ها برای مشارکت با قاریان قرآن کریم طرح‌ریزی شده است و زمینه افزایش کمی و کیفی برنامه‌های پایگاه قرآنی کانون‌های مساجد را فراهم خواهد کرد.