پیام تبریک سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان به مناسبت 18 اسفند ماه
پيام تبريک سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان به مناسبت 18 اسفند ماه

پیام تبریک سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان به مناسبت 18 اسفند ماه

حقيقت با صدور پيامي 18 اسفند ماه، سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را به فعالان اين عرصه در مساجد استان سمنان تبريک گفت.
شناسه خبر : 60869 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ «محمد امین حقیقت» به مناسبت  فرارسیدن18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با صدور پیامی به همه فعالان این عرصه در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ  فَعَسَى أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ توبه/18

مساجد خدا را تنها کسانى باید آباد کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز را به پا داشته و زکات مى‌پردازند و جز از خدا نمى‌ترسند. امید است که آنان از ره‌یافتگان باشند.

 

یکی از راه های بقای اصالت فرهنگی کشورهای دارای سابقه فرهنگی و معنوی غنی مانند جمهوری اسلامی ایران که همواره با تهاجم فرهنگی دشمن رو به رو هستند، ایجاد نهادهای مختلف در امور مرتبط با فرهنگ و اجتماع است. ازجمله این نهادها می توان به کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره نمود. مسجد، اصلی ترین پایگاه دین و جایگاه تربیت و پرورش انسان های وارسته و مهم ترین مکان گسترش فعالیت های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در جهان اسلام است.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد را می توان یکی از رویش های انقلاب اسلامی دانست که بنا بر اقتضائات و نیازهای جامعه شکل گرفته اند و راهبری این کانونها به گونه ای بوده است تا مساجد ما را به مساجد طراز انقلاب اسلامی نزدیک نماید.

 

بی تردید یکی از مهم‌ترین عوامل جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد، همین کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه های فعال است که امید است با توسعه این مراکز در مساجد استان شاهد رونق معنوی این اماکن الهی باشیم.

 

غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ترویج ارزش ها و مفاهیم دینی از طریق آموزش های صورت گرفته در کانون های فرهنگی هنری مساجد و ایجاد کانون های تخصصی با موضوعات روز و مبتلا به جامعه از جمله رهاوردهای این کانون ها بوده است که از این رهگذر در پیشبرد بخش مهمی از سیاست های فرهنگی هنری نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش شایسته ای داشته اند.

 

اینجانب بر خود وظیفه دانستم ۱۸ اسفند سالروز تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور را به خدمت همه همسنگران عزیزم، مدیران و ارکان و اعضا این کانون ها در سطح استان سمنان  تبریک و تهنیت عرض نمایم، امید که در کنار یکایک شما گرامیان بتوانیم زمینه ساز ظهور یگانه منجی عالم بشیریت حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا باشیم.

 

از درگاه ایزدمنان توفیقات روز افزون برای تمانی همسنگران عزیزم در سنگر کانون ها را خواهانم.

 

خدمتگزار شما در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان

محمدامین حقیقت