کانون های مساجد زمینه ساز حضور فعال نوجوانان و جوانان در مساجد می باشند
کانون هاي مساجد زمينه ساز حضور فعال نوجوانان و جوانان در مساجد مي باشند
امام جمعه موقت میامی:

کانون های مساجد زمینه ساز حضور فعال نوجوانان و جوانان در مساجد می باشند

حجت الاسلام رستمي با تبريک سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: کانون هاي مساجد با هدف زمينه سازي حضور فعال نوجوانان و جوانان و نيروهاي متعهد در عرصه هاي فرهنگي و هنري با محوريت مساجد تشکيل شده است.
شناسه خبر : 60870 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ حجت الاسلام «محمود رستمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر میامی با اشاره به 18 سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: کانون های مساجد با هدف اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی در تاریخ 18 اسفند سال 1371 و بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شدند.

 

امام جمعه موقت میامی با بیان اینکه اهداف مختلفی برای تاسیس این کانون ها مشخص شده است، افزود: تبلیغ ،گسترش و تعمیق فرهنگ روح بخش اسلام و تاکید بر آرمانها و ارزش های معنوی و فرهنگ اسلامی از مهمترین اهداف تکیل کانون های مساجد می باشد.

 

وی گفت: همچنین گسترش زمینه مشارکت مردم در امور فرهنگی،هنری، اجتماعی، علمی و ... از دیگر اهداف تاسیس این کانون ها می باشد که برنامه های اوقات فراغت در فصل تابستان با محوریت این کانون ها در مساجد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه زمینه سازی برای حضور فعال نوجوانان و جوانان و نیروهای متعهد در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی و هنری از دیگر اهداف تاسیس این کانون ها می باشد، تصریح کرد: شناسایی و تربیت اسعداد های درخشان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری و استفاده از اوقات فراغت جوانان در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی بعنوان اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مطرح شده است.

 

امام جمعه موقت میامی گفت: ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی و هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه های فرهنگی و هنری از دیگر از اهداف کانون های مساجد می باشد.