تربیت نیروهای انقلابی یکی از مهمترین اولویت های کانون های مساجد است
تربيت نيروهاي انقلابي يکي از مهمترين اولويت هاي کانون هاي مساجد است
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

تربیت نیروهای انقلابی یکی از مهمترین اولویت های کانون های مساجد است

حقيقت گفت: تربيت نيروهاي انقلابي يکي از مهمترين اولويت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است که انتظار مي رود مساجد به عنوان يک قرارگاه بايد مدافع فرهنگي و سرباز انقلابي تربيت کنند.
شناسه خبر : 60892 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ « محمد امین حقیقت» در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسجد النبی(ص) جهادیه سمنان با بیان اینکه همه وحدت عالم اسلام برای مسجد است، بیان کرد:  تمامی جنگ های دنیا برای مسجد است و مسجد الاقصی که امروز اسرائیل غاصب برای آن با مظلومان فلسطین می جنگد یک نقطه مشترک در بین مسلمانان است.

 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به بیانات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینه جایگاه مساجد ، افزود: مساجد در حوزه آگاه سازی در دو بعد فرهنگی و دینی باید فعال می باشند تا در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن موفقیت بیشتری داشته باشیم و امروز در این زمینه نقش مساجد بسیار مهمتر از گذشته است.

 

وی با بیان اینکه تربیت نیروهای انقلابی نیز یکی از مهمترین محور های مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد است ، تصریح کرد:  انتظار می رود مساجد به عنوان یک قرارگاه بریا تربیت مدافع فرهنگی و سرباز انقلابی بیش از پیش برنامه ریزی کنند تا در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن موفق باشیم.

 

حقیقت گفت:در دفاع مقدس رزمندگان اسلام همه از مساجد به جبهه ها اعزام شدند و مسجد جهادیه سمنان نیز شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است که همه ما مدیون خون شهدا هستیم و برای پاسداشت خون شهدا باید تلاش کنیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه امامت مسجد و محله نقش مهمی را در مساجد دارند ، افزود:  کانون های فرهنگی هنری مساجد برای موفقیت باید با سایر ارکان و تشکل های مسجد همکاری و تعامل داشته باشند و تمامی ارکان مسجد نیز ذیل فرماندهی امام جماعت مسجد فعالیت داشته باشند.

 

وی یادآور شد: متاسفانه مساجدی در جامعه وجود دارند که روحیه بی انگیزگی و دلسردی را در جامعه ترویج می دهند و همچنین مساجدی نیز وجود دارند که با تفکر های داعشی و وهابی فعالیت دارند که ان شاء الله اینگونه مساجد در ایران اسلامی وجود نخواهد داشت.

 

حقیقت در ادامه با تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ، بیان کرد: همه تلاش ما در کانون های مساجد بر این است که مساجد خود را به مسجد طراز اسلامی برسانند و این امر معطوف به مسجد و محله خود نمی شود بلکه سایر مساجد را نیز باید مورد توجه قرار داد تا آن مساجد را نیز فعال شوند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه در کانون های مساجد ۴ ماموریت و راهبرد را در دستور کار داریم،افزود: در کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های مختلفی برنامه ریزی شده است که در این راستا برنامه های قرآنی، هنری، تربیتی، فرهنگی و... با محوریت طرح های «مسجد،پایگاه قرآنی»، «تئاتر شبستان»، مسابقات قرآنی « مدهامتان»  و ... برگزار می شود.

 

وی در پایان باین کرد: کانون های فرهنگی هنر ی مساجد به سمت تخصصی شدن می روند که در سال ۱۴۰۲ کانون های تخصصی خواهران تاسیس شدند و در سال آینده نیز کانون های تخصصی تربیت محور تاسیس خواهند شد.