کانون های مساجد در حوزه قرآنی در ماه مبارک رمضان به طور ویژه برنامه ریزی کنند
کانون هاي مساجد در حوزه قرآني در ماه مبارک رمضان به طور ويژه برنامه ريزي کنند
امام جمعه مهدیشهر:

کانون های مساجد در حوزه قرآنی در ماه مبارک رمضان به طور ویژه برنامه ریزی کنند

حجت الاسلام باراني با اشاره به نزديک شدن به ماه مبارک رمضان، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در حوزه قرآني در ماه مبارک رمضان بيش از پيش برنامه ريزي کنند و زمينه جذب نوجوانان و جوانان به مساجد را فراهم سازند.
شناسه خبر : 60968 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون هیا فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ حجت الاسلام« محمد بارانی» در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان و جمعی از مدیران کانون های مساجد شهرستان مهدیشهر با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: آباد کردن دل مردم یک ظرفیت بزرگ است و در این راستا کار با نوجوانان و جوانان یک فرصت ارزشمند است که  کانون های فرهنگی  هنری  مساجد در این حوزه فعالیت های خوبی را اجرا کرده است.

 

امام جمعه مهدیشهر با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در جامعه اسلامی ، افزود: کار فرهنگی کار انبیا و اولیای الهی است و مدیران کانون های مساجد که در عرصه فرهنگ و هنر مسجدی قدم برداشته اند باید قدر خودشان را بدانند و از این فرصت بزرگ برای خدمت به مردم به بهترین نحو استفتاده کنند.

 

وی با تقدیر از برگزاری جلسات هم اندیشی مدیران کانون های مساجد در مهدیشهر، گفت: برگزاری اینگونه نشست ها باید با محوريت انتقال تجربيات برگزار شود و راهکار های جذب و کار با نسل جوان در جلسات بحث و تبادل نظر شود تا بهترین نتیجه که حضور پرشور کودکان و نوجوانان در مساجد است حاصل شود.

 

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه  مردم همواره پای کار انقلاب و اسلام بوده و هستند، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری  مساجد علاوه بر استفاده از حمایت های مردمی از ظرفيت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها نیز می توانند استفاده کنند.

 

امام جمعه مهدیشهر با تاکید بر اینکه مدیران کانون های مساجد برای مناسبت های مختلف طرح و برنامه مدون داشته باشند ، گفت:  کار فرهنگی نیاز به برنامه دارد و اگر برنامه های فرهنگی با برنامه ریزی مشخص و ایده ای نو برگزار شود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

وی با اشاره به فعالیت کانون ها در مناطق گردشگری شهرستان مهدیشهر، افزود: برای کانون های محور گردشگری بیش از پیش برنامه ریزی شود و با توجه به حضور مسافرین و گردشگران در این مناطق برای جذب این افزاد با اجرای برنامه های فرهنگی وهنری برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

 

حجت الاسلام بارانی اتحاد را  یک مسئله بسیار مهم در مساجد دانست و گفت: ارکان مساجد با یکدیگر متحد باشند و برنامه ها را با مشارکت یکدیگر اجرا نمايند تا برنامه های منسجم تری در مساجد اجرا شود.

 

امام جمعه مهدیشهر با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه قرآنی در ماه مبارک رمضان بیش از پیش برنامه ریزی کنند و زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مساجد را فراهم سازند

 

وی افزود: کودکان و نوجوانان نیاز به تشویق دارند و کانون های مساجد در این زمینه می توانند برای جذب کودکان و نوجوانان با اجرای برنامه های متنوع و جوایز گوناگون اقدامات خوبی را در مسجد اجرا نمایند.

 

در پایان این دیدار از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد مهدیشهر در حضور امام جمعه این شهرستان تجلیل شد.