سینما مسجد، یکی از برنامه های مهم کانون های مساجد در سال ۱۴۰۳ است
سينما مسجد، يکي از برنامه هاي مهم کانون هاي مساجد در سال ۱۴۰۳ است
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

سینما مسجد، یکی از برنامه های مهم کانون های مساجد در سال ۱۴۰۳ است

حقيقت با اشاره به توجه ويژه ستاد کانون هاي مساجد به حوزه هنر،گفت: يکي از اولويت هاي اين ستاد اجراي برنامه «سينما مسجد» با محوريت پخش فيلم هاي سينمايي در مساجد در سال ۱۴۰۳ مي باشد.
شناسه خبر : 61109 تاریخ انتشار : ۳ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۴:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ «محمد امین حقیقت» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اولین جمعه سال در سمنان با اشاره به اینکه مساجد قطعه هایی از بهشت می باشند که فعالیت های مختلفی در آن انجام می شود، بیان کرد: مساجد هم محلی برای عبادت و هم محل اجتماع مؤمنان و اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی واجتماعی و اقتصادی است که در نظام اسلامی مسجد چنین جایگاه ویژه ای دارد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد،  افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف استفاده از ظرفيت ها و نیروهای توانمند کشور در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاسیس شده اند.

 

وی با بیان اینکه التزام بخشی و کیفیت برنامه های مسجدی یکی از دستاورد های تشکیل کانون های مساجد است، گفت: پس از ۳۱ سال بچه های مسجد تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت فعالیت های فرهنگی و جریان ساز داشته است تا به بهترین نحو در حوزه فرهنگ و هنر به سنگر مسجد خدمت کرده باشد.

 

حقیقت فعالیت کانون های مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی را یکی از مهمترین ویژگی های کانون های مساجد دانست و افزود: کانون هاي مساجد در دورترین نقاط کشور نیز فعالیت دارند و این کانون ها امین حاکمیت و بر پایه مشارکت مردمی در سطح کشور می باشند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: در واقع دستگاه های حاکمیتی ناو های بزرگی هستند که در اقیانوس ها فعالیت دارند و کانون های مساجد کشتی های کوچکتری هستند که همان کار را در محیط کوچکتر انجام می دهند.

 

حقیقت با بیان اینکه در استان سمنان ۲۷ هزار نفر عضو در قالب ۲۸۰ کانون فعالیت دارند، بیان کرد: فعاليت این کانون ها در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق صورت می پذیرد که این فعالیت ها زمینه جذب کودکان،نوجوانان و جوانان در مساجد را فراهم کرده است.

 

وی فعالیت های گروه نمایش و سرود در حوزه هنر را يکي از اقدامات ارزشمند کانون های مساجد دانست و گفت: «سینما مسجد» یکی از طرح هایی است که در سال جدید در دستور کار است تا به بهترین نحو در استان سمنان اجرا شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه سامانه بچه های مسجد زمینه ای برای اطلاع رسانی فعالیت های کانون ها مي باشد، افزود: در سال گذشته و در سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکز ارتباطات مردمی کانون های مساجد توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد که این یک اقدام خوب ستاد کشور بود که مشکلات مساجد بطور مستقیم توسط این سامانه مطرح شود و مسئولین مربوطه نیز پیگیری نمایند.

 

حقیقت با تاکید بر اینکه همه ارکان مسجد ذیل محور امام جماعت مسجد باید فعالیت داشته باشند تا به بهترین نحو به موفقیت برسند، تصریح کرد:  در استان سمنان با تشکیل قرارگاه پیامبر اعظم(ص) شاهد تعامل و همکاری خوبی در بین ارکان مساجد با محوريت ائمه جماعات هستیم که این همکاری در سال جدید نیز بیش از پیش تقویت خواهد شد.

 

وی در پایان با تقدیر از حضور اهالی مسجد در فعالیت های فرهنگی مساجد ، گفت: کانون های مساجد بعنوان یکی از شبکه های مهم فرهنگی برای دستیابی به اهداف فرهنگی و هنری و رسیدن به مساجد طراز اسلامی نیاز به همکاری مردم مومن و متدین جامعه اسلامی می باشد که امیدواریم مردم در این زمینه همکاری داشته باشند.