همکاری کانون های مساجد و کانون های پرورش فکری افزایش می یابد
همکاري کانون هاي مساجد و کانون هاي پرورش فکري افزايش مي يابد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان:

همکاری کانون های مساجد و کانون های پرورش فکری افزایش می یابد

مزيناني گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فعاليت هاي مشترکي با کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان دارند که در سال جاري اين فعاليت ها در سطح استان با تعامل دو مجموعه افزايش خواهد يافت.
شناسه خبر : 61354 تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش روباط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ « مرتضی مزینانی» در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به فعالیت های مشترک مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان، گفت: فضای کاری این دو مجموعه بسیار زیاد است و  کانون های فرهنگی هنری  مساجد بصورت مردمی مدیریت می شود که شاهد کودکان و نوجوانان در این کانون ها نیز می باشیم و در این راستا موارد اشتراک بسیاری با کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه 16 مرکز ثابت و ۵ مرکز سیار کانون پرورش فکری  در سطح استان فعالیت دارند، افزود: این مراکز در طول سال برنامه های بسیاری را دارند و حجم فعالیت ها بسیار زیاد است اما نمود رسانه ای کم رنگ تری دارند که نیازمند فعالیت بیشتری در حوزه رسانه و اطلاع رسانی می باشد.

 

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع مردم خراسان شمالی، تصریح کرد: هر کدام  از کلیدواژه های کلا رهبری یک پیوست فرهنگی دارد که باید برای این مطالب  برنامه داشت و نقشه راه کانون ها باشد.

 

مزینانی با بیان اینکه مسجد را از کانون ها جدا نمی دانیم و اساس فعالیت های کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از مسجد نشات می گیرد، گفت: در استان ظرفیت های خوبی وجود دارد که با تعامل دستگاه ها از این ظرفیت ها برای تقویت حوزه کودک و نوجوان استفاده خواهد شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به اینکه در حوزه سرود ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد که از این ظرفیت در حوزه کشوری نیز استفاده شود ،افزود: در حوزه روستایی نیز  ظرفیت خودرویی در کانون فراهم است و مرکز سیار در روستاها حضور می یابند و استفاده از ظرفيت تماشاخانه و کتابخانه سیار در روستاها فراهم است که در این راستا نیز می توان همکاری لازم را با کانون های مساجد صورت پذیرد.