کانون های فرهنگی هنری مساجد درب ورودی کودکان و نوجوانان به مساجد است
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد درب ورودي کودکان و نوجوانان به مساجد است
مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه استان سمنان:

کانون های فرهنگی هنری مساجد درب ورودی کودکان و نوجوانان به مساجد است

غفاري با بيان اينکه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد درب ورودي کودکان و نوجوانان به مساجد است ، گفت: پايگاه هاي مقاومت بسيج از اين ظرفيت کانون ها در حوزه هاي مختلف فرهنگي و هنري استفاده نمايند تا با اين تعامل ارکان مسجد زمينه حضور پرشور کودکان و نوجوانان در مسجد فراهم شود و در نهايت سبب پر رونق شدن فعاليت هاي مساجد شود.
شناسه خبر : 61945 تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ « مرتضی غفاری» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه قرارگاه پیامبر اکرم(ص) با محوریت بررسی موارد و مشکلات مساجد در سطح کشور در حال پیگیری است، گفت:  استان سمنان از 5 سال پیش در این زمینه اقدامات خوبی داشته است و این قرارگاه نیز همواره بر تعامل و هم افزایی ارکان مسجد ذیل محور امام جماعت تاکید دارد.

 

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه استان سمنان بیان کرد: در ایامی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده بود ارکان مسجد با تعامل و هماهنگی به بهترین نحو به مردم خدمت رسانی کردند که این همکاری و تعامل در سایر برنامه ها نیز مورد توجه می باشد.

 

وی با بیان اینکه هنر یک فرمانده بسیج استفاده از ظرفیت سایر مجموعه ها می باشد ، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد یک ظرفیت عظیم در مسجد می باشد  که این هم افزایی در مساجد یک هنر است که ارکان مساجد باید مورد توجه قرار دهند.

 

غفاری با اشاره به فرمایش امامین انقلاب مبنی بر اینکه «بسیجی یک تفکر است» ، گفت: این تاکید در زمینه تفکر بسیجی فقط به پایگاه بسیج منوط نمی باشد و همه ارکان مسجد با تفکر بسیجی می توانند فعالیت های بهتری را در سنگر مسجد داشته باشند.

 

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه استان سمنان تربیت نیروهای کارآمد و مسئولیت پذیر یکی از مهمترین دغدغه های پایگاه های بسیج می باشد، تصریح کرد: مسئولیت دهی باید محوریت کار کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج باشد تا نوجوانان و جوانان با پذیرش مسئولیت در عرصه های اجتماعی نیز نقش آفرینی کنند.

 

وی با بیان اینکه کار محله ای در دستور کار پایگاه های مقاومت بسیج می باشد، افزود: فعالیت های پایگاه مقاومت بسیج باید به گونه ای باشد که محله خود را مورد توجه قرار دهد و در این زمینه باید همه ارکان مسجد تعامل و همکاری داشته باشند.

 

غفاری با تاکید بر اینکه امام جماعت مسجد امام محله نیز می باشد و ارکان مسجد ذیل محور ایشان فعالیت خواهد داشت ، افزود:  شورای محله با حضور نهادهای مختلف در سطح محله فعالیت دارند که مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد یکی از ارکان این شورا باید باشد.

 

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه استان سمنان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد درب ورودی کودکان و نوجوانان به مساجد است ، گفت: پایگاه های مقاومت بسیج از این ظرفیت کانون ها در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری استفاده نمایند تا با این تعامل ارکان مسجد زمینه حضور پرشور کودکان و نوجوانان در مسجد فراهم شود  و در نهایت سبب پر رونق شدن فعالیت های مساجد شود.