کانون‌های مساجدظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت بر عهده دارند
کانون‌هاي مساجدظرفيت قابل توجهي در زمينه اوقات فراغت بر عهده دارند
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

کانون‌های مساجدظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت بر عهده دارند

حقيقت با اشاره به اهميت غني‌سازي اوقات فراغت در سطح کانون‌هاي مساجد گفت: کانون‌هاي مساجد به عنوان گسترده‌ترين و مردمي‌ترين نهاد فرهنگي ظرفيت قابل توجهي در زمينه اوقات فراغت بر عهده دارد.
شناسه خبر : 63740 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ محمد امین حقیقت در سفر به شهرستان گرمسار در راستای بازدید از طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد این شهرستان به اجرای طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» اشاره کرد وگفت: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به متولیان طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد تأکید کرد و یادآور شد: عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب به ویژه جهاد تبیین در راستای اعتلای سیاسی جامعه و ارتقای بصیرت سیاسی نسل جوان از دیگر بخش‌های طرح اوقات فراغت کانون‌ها است.

وی مخاطبان اصلی کانون‌ها را کودکان، نوجوانان و جوانان دانست و افزود: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد باشد.

حقیقت با بیان اینکه برنامه هاي اوقات فراغت نقطه عطف فعاليتهاي جذاب کانون مساجد است که نتيجه آن حضور نوجوانان در صفوف نماز جماعت و افزايش جمعيتِ اهل مسجد است  ادامه داد: از سوي ستاد کانون هاي مساجد کشورمجموعه اقدامات خوبي در طراز ملي براي همکاري مجموعه هاي مرتبط با حوزه تعليم و تربيت کودکان و نوجوانان در بستر مساجد ايجاد شده است که اميدواريم ضمن تقويت اين ارتباطات، تداوم و استمرار هم داشته باشد.

وی ايجاد جذابيت براي کودکان و نوجوانان با محوريت برنامه هاي تربيتي را از ويژگي برنامه هاي اوقات فراغت کانون هاي مساجد عنوان  واظهارکرد: اين برنامه هاي با هدف هم افزايي تشکيلاتي وانسجام بخشي به فعاليت هاي تابستاني کانون ها، ارتقا و تقويت رويکرد تربيتي تمام ساختي در فعاليت هاي کانون، پوشش نيازهاي مخاطبان کانون با نگاه جامع و مبتني بر اقتضائات بومي و حمايت تخصصي از کانون هاي فعال در زمينه غني سازي اوقات فراغت برگزار می شود.

بازدید از کانون های فرهنگی هنری روستایی وشهری از جمله نسیم ظهور، شکوفه های ظهور، شهید سروری راد ودیدار با امام جمعه ورئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گرمسار از برنامه های مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در شهرستان گرمسار بود.